mandag den 30. september 2013

what is the meaning









Folk stiller os hele tiden spørgsmål. Hvordan har du det? Hvad vil du? Hvad tænker du? Hvad er dine planer? Hvem er du? Men hvem har svarene til de spørgsmål? Det har jeg i hvert fald ikke. Jeg prøver bare at tage livet dag for dag, være venlig, og huske at smile. 

I dag var der en der spurgte mig, om jeg forstår kunst. Og for at at være ærlig, så nej. Det gør jeg ikke. Det er ikke meningen at man skal forstå. Kunst er jo følelser, og man kan ikke sidde og dele sine følelser op, and over-analysere dem. Noget kunst kan man jo godt prøve at finde meningen med, men man vil aldrig helt kunne forstå betydningen eller begrundelsen. Man kan aldrig vide, hvad der løb igennem kunstnerens tanker, da personen skrev præcis de ord, eller malede lige præcis de penselstrøg.

Noget kunst er også bare til for at se flot ud. Men det må man jo selv bestemme. Og er det ikke også bare fedt?  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar